FINDIKLI DAMLA CIKOLATALI TOP KEK


Bu tarifi gecen hafta iki kere yaptim ilki cok sevilip hemen bitince ikincisinide ardina yapip birde üzerine damla cikolata ekledim,yumusak dokulu ve yapildiktan 3,4 gün sonrasinda bile yumusakligini muhafaza edebilen bir kek (tabi kalirsa:)Aile fertlerinin cok seveceklerine eminim…

MALZEMELER:(yaklasik 18,19 topkek icin)

  • 4 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 1 su bardagi süt
  • 150 gr tereyagi
  • 3 yemek kasigi kaynar su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kasigi kakao
  • 2 yemek kasigi nisasta
  • yeterince un
  • üzerine:damla cikolata ve kirilmis veya tam findik

YAPILISI:öncelikle firinimizi 180 dereceye ayarlayip kalibimiza top kek kagitlarini yerlestiriyoruz,daha sonra karistirma kabina öncelikle yumurta ve sekeri alip mikserle 3,4 dakika cirpiyoruz ardindan erittigimiz tereyagini,sütü,kaynarsuyu ekleyip cirpiyoruz ardindan bir elege 2 su bardagi kadar unu,nisastayi,kabartma tozunu,vanilyayi ekleyip eleyerek ve bir yandan mikserle karistirarak karisima ekliyoruz (eger kivam sivi olursa kivama gelene dek un ekleyin yani koyu tahin kivamina)bu karisimi birer yemek kasigi alip tüm kaiplarimiza paylastiriyoruz ardindan kalan harca kakaoyuda ekleyip iyice cirpiyoruz ve yine 1 er yemek kasigi tüm kaliplara paylastiriyoruz bitene kadar en sona kirilmis findigi yada tüm findigi ve damla cikolatayi üzerine serpiyoruz önceden isittigimiz firinda ici ve üstü pisene dek pisiriyoruz bu her firina ve derecesine göre degisir yaklasik 35 dakika kadar.sonrasinda soguduktan sonra kapakli bir kapta muhafaza ediyoruz yada servis ediyoruz.

7 thoughts on “FINDIKLI DAMLA CIKOLATALI TOP KEK

  1. Ya:( gunlerdir bu kekin hayalini kuruyodum. Yetmedi kaplara dokerken butun hamurum alasagi yere dokuldu. Yine de yilmadim tekrar yaptim.. Ama hiiiiiiiiccccc kabarmadi:( soyle resimdeki gibi pof pof olsunlar istemistim halbuki… kaplara koydugum boyuttan azcik yukseldi o kadar.. Nie ki?????

  2. Züleyha Hanim,belki yumurta ve seker iyice köpürtülmemis yada kabartma tozunuzda bi sorun vardir, belkide önceden 10 dakika isitilmis firina konmamistir,yada bazi firinlar genelde turbo olanlar keki hemen pisiriyor kabarmasina firsat burakmadan cok üzüldüm gercektende ama tarifi tekrar kontrol ettim bir eksik yada bir farklilik yok kendi yaptigimdan mutlaka yukarda saydigim nedenlerden biri olmali,tekrar denemenizi umut ederim,saygilarimla…

  3. Seval hanim, iki gune tasiniyorum insh. Ev karman corman .Hatta hirs sebeb-i hasarettir ama hirs degil bunun adi deyip tekrar deneyecegim bu kekleri.Yine beceremezsem siz yapip yollasaniz olur mu:) Cok canim istedi bunlardan… 🙂

  4. Selamunaleykum..Tarifinizi denedim coook güzel oldu.Yumusacik muffinlerim oldu :)..tadi enfesti..Tarifiniz icin tesekkür ederim, Allah razi olsun..

Bir Cevap Yazın

