CEVIZLI PATLICAN RECELI


Tatil bitti pazar döndük,cok güzel bir 4 hafta gecirdik ailece Türkiyede.Hem tatilimizi yaptik hemde 10 seneden sonra ilk bayramimizi, kendi adima söylemeliyimki gercekten cok özlemisim bol bol hasret giderdik ailemle…Patlican recelini tatilden önce yapmis yayinlamaya firsat bulamamistim baslangici bu tarifle yapayim dedim ben denedim cok begendim körpe patlican bulursaniz hic kacirmayin deneyin derim.

MALZEMELER:
1 kilo soyulmus körpe patlican
1 kilo seker
1 litre su
3,4 karanfil istege göre 1 tane tarcin cubugu
yarim limon veya findik kadar limon tuzu
yeterince ceviz

YAPILISI:Öncelikle patlicanlar baslari kesilip soyulur daha sonra bir tencereye alinip üzerini gececek kadar su konur ve 5 dakika kaynatilir ve suyu süzülür bu islem en az 3 defa yapilir daha sonra patlicanlar tek tek suyu sikilip bir kaba alinir,genisce bir tencereye 1 litre su ve seker konur ve koyulasincaya dek orta ateste kaynatilir üzerine patlicanlar,karanfiller ve tarcin cubugu konur ve kisik ateste kivam alana dek kaynatilir,kivama gelen recele limon tuzuda eklenerek 5 dakika daha kaynatilip ocaktan alinir kabina konup soguyana dek beklenir,soguduktan sonra ortalarina bir cizik atilarak iclerine cevizler yerlestirilir ve servis yapilir.

Not:Recel devamli tahta kasikla karistirilir.

7 thoughts on “CEVIZLI PATLICAN RECELI

  1. yapmayı çok isterim gerçekten çünkü patlıcanın hem reçelini hem salamurasını çok sevrek yerim ellerine sağlık casnım afiyetle yiyin…

  2. sevalcim tatilin güzel geçmesine çok sevindim.patlıcan reçelini bende çok severim.antalyada bu reçel çok meşhurdur.yedim ama hiç yapmadım:)ellerine saglık.sevgiler.

Bir Yanıt Bırakın

