EKSI MAYA YAPIMI


Daha önce bahsettigim yapim asamalariyla resimleyip yayinlayacagim dedigim eksi mayayi hazirladim ve su an bir dahaki ekmek icin hazir buzdolabinda bekliyor.Bu mayanin güzelligi senelerce canli kalmasi ve elinizin altinda sürekli maya bulunmasi tabi dogalligida cabasi.Aslinda bir kac yildir bu mayayi yapmaya ilgi duyuyordum fakat bir kac denemeden sonra vazgecmistim sonra yabanci bir siteden kullandigim unun yanlis oldugunu okudugumda tekrar yapmaya karar verdim ve tekrar ise koyuldum.Bu maya icin en uygun un tam bugday veya tam cavdar unu imis,tabi markete gidip kisa süreli bir aramadan sonra unlarimi tedarik edip eve döndüm daha sonra diger asamalar yani en önemli asamalar icin ise koyuldum.

  1. Asamada kullanilacak gereclerin temizligi ve daha önce kimyasal bir deterjanla temas etmemis olmasi gerekiyor bunun icin hic kllanmadigim iyi kaiteli bir plastikten yapilmis kapakli bir legen,makinaya konmamis veya kullanilmamis bir tahta kasik ve yine kaynar su ile defalarca temizlenmis kapakli bir cam kavanoza ihtiyacimiz var.
  2. Asamada dogru un secimi bunun icin genel amacli kullandigimiz yani pasta börekte kullandigimiz burada beyaz un yani 405 numarali un olarak adlandirilan genel amacli un kullanmiyoruz,tam bugday veya tam cavdardan yapilmis unlar tercihimiz Almanyada bu unlarin numaralari 550,1050,1150 numarali unlar,Türkiyede sanirim sadece tam bugday unu olarak geciyor bloglardan gördugum kadari ile bir un numarasi yok rastlamadim.
  3. Asama maya yapimi,önce besmelemizi cekip temiz kavanozumuzu aliyoruz icine 2 orta boy su bardagi ile tam bugday unumuzu aliyoruz üzerine temiz yani musluk suyu olmayan 2 su bardagi icme suyunu ekleyip tahta kasikla karistiriyoruz kavanozun kapagini üstune burakip(sikilamadan ) hic el degmeyecek mutfagin bir kösesine aliyoruz ve ertesi gün ayni saate kadar unutuyoruz.(mayayi kipirdatmamak gerekiyor meraklanip sürekli kontrol etmeyin:)
  4. Ertesi gün yine ayni tahta kasikla iyice karistirip tekrar yerine aliyoruz.
  5. 2 gün yine ayni islemi yapip mayalanmasina bakiyoruz,3. gün kontrolediyoruz eger üstteki 4. resimdeki gibi oldu ise mayamiz hazir durumdadir bundan sonra kullanmayacak buzdolabina kaldiriyoruz yoksa ekmek yapimina gece biliriz mayamiz aktiv hale gelmistir.
  6. Dikkat edilmesi gereken maya havadaki mantari topladigi icin mutfakta mumkun oldugu kadar deterjan camasir suyu gibi seyler kullanmayin!mayanin olusmasi icin 24 derece sicakliga ihtiyaci oldugu icin mutfaginizin sicakligina göre 2 gündede olabilir kokusu ve dokusu güzelse hazir demektir degilse atip bastan baslamalisiniz.kapagin sikilanmamis olmasi mayanin disardaki hava ile alisveris yapmasini saglayacaktir.Simdiden kolay gelsin hem basit hemde cok cok dikkat gerektiren bir islem bu asamalari basardiginiz sürece yillarca sürebilecek bir maya elde etmis alacaksiniz.ben nerdeyse iki haftadir ekmek almiyorum simdiye kadar 2 defa ekmek yaptim ve ikinciside bitmek üzere degisik tarifler simdiden favorimde bekliyor Allah izin verirse hepsini denemeyi düsünüyorum yani yeni ekmekler bekleyinderim…
7 thoughts on “EKSI MAYA YAPIMI

  1. Ellerinize saglik olsun,çok guzel anlatmisiniz.
    Bir kere bende denedim ama tutmadi eksi mayam,en kisa zamanda tekrar deneyecegim,sizin anlatiminizla.
    sevgiyle kalin…

Bir Cevap Yazın

