Cilekli-isginli Tepsi Keki


Bu sene fazla beklemeden ilk cikan isgindan alip hemen tepsi kekini yaptim,esim cok sevdigi icin bu sene fazlaca yaparim gibi görünüyor,1 ay gibi kisa bir zaman araliginda bulunabilen isgini sizde marketlerde pazarlarda karsilasiyorsaniz bir defa alip denemelisiniz bence.Cilekle iyi bir ikili olusturuyorlar tadlari birbirine cok yakistigi icin hep bir arada kullaniyorum ben bu tarifte zira öyle oldu,daha öncede buna yakin bir tarif denemistim buradan ulasabilirsiniz.Isginin neye benzediginede Google den arayip bakabirsiniz ayrica cokta sifali bir bitki oldugunu okudum bircok yerde,tarifine gelince;

MALZEMELER:

  • 1 kilo isgin
  • 100 gr cilek
  • 4 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 1 su bardagi siviyag
  • 1 su bardagi süt
  • yarim paket kabartma tozu
  • 1 cay kasigi karbonat
  • yeterince un
  • Üzerinin kitiri icin:150 gr soguk tereyagi,200 gr un,yarim paket vanilya,1 cay bardagi pudra sekeri

YAPILISI:Öncelikle kitir harci hazirlanir bunun icin un,vanilya ve pudra sekeri bir kapta karistirilir daha sonra soguk tereyagi eklenerek kasikla veya elle karistirilip buzdolabina kaldirilir.Isgin yikanir alttan 2 cm kesilir,ince yüzeyi soyulur ve 2ser cm kalinliginda dogranarak bir kaba alinir cilek ayni sekilde yikanir bir kenara alinir,Firin isitilmaya baslanir,tepsi yaglanarak hazirlanir ve kek harcina baslanir.Kek malzemeleri basta yumurta ve seker olmak üzere iyice cirpilir önce sivi malzemeler daha sonra kuru malzemeler elekten gecirilerek eklenir ve kek harci tepecik olusturmaya baslayinca un kesilir tepsi yaglanir kek harci icine dökülüp düzlenir üzerine isgin ve dogranmis cilek her yerine esit gelecek sekilde yerlestirilir uzerine önceden hazirladigimiz kitir harci serpilir  ve önceden isitilmis firinda 180 derece alti ve üstü kizarana dek pisirilir daha sonra iyice soguduktan sonra servis edilir.

  

5 thoughts on “Cilekli-isginli Tepsi Keki

  1. Selamun aleykum gülüm
    Bu ışgını bilirim ben ama tadı buruk gelir yiyemem pek. Ben sevmesem de eşim ve çocuklar bayılırlar..:)
    Böyle kekin üstünde kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi. Aklına maşaallah!
    Ellerine sağlık canım benim…

  2. Malesef ışgın bulunmuyor bizim buralarda. Çileğin kırmızısıyla ışgının yeşili çok yakışmış..

    Çok güzel görünüyor canım, ellerine sağlık..

  3. ellerinize sağlık, tarifinizi uyguladım ve çok memnun kaldık ve ben de blogumda paylaştım. Ne zamandır yapmak istiyordum, kısmet sizin tarifinizeymiş…Çok teşekkür ederim…

Bir Cevap Yazın

