PATATESLI MERCIMEK KÖFTESI


Yaz geliyor daha hafifseyler yiyelim diyoruz ama cocuklara anlatamiyoruz,kizim siteyi gezerken karsisina daha önce yaptigim mercimekli köfte cikmis ve illa yap anne diye bir kac gün söylendi bende okuldan gelmeden yapip sürpriz yaptim ne sevindi anlatamam:))
Tarif Önceki yaptigim ile ayni sadece icine patates eklemesi yaptim yumusacik nefis olmustu…

MALZEMELER:

■1 su bardagi kirmizi mercimek
■2,5 su bardagi su(mercimegi haslamak icin),2 tane kücük patates
■1,5 su bardagi köftelik bulgur
■2 tane kuru sogan
■1 yemek kasigi domates salcasi
■1 yemek kasigi birber salcasi
■yeterince sivi yag
■tuz,karabiber,pulbiber,kirmizibiber
■4 dal yesil sogan ve yarim demet maydonoz

YAPILISI:
Öncelikle mercimekleri hasliyoruz,mercimek,patates ve su birazcikta tuz bir tencereye alinarak kaynamaya burakilir,iyice pisene dek beklenir ve ocaktan alinir sonra sicagiyla diger bir kaba aldigimiz bulgurun üzerine suyuyla beraber eklenir sonra kabin kapagi kapatilarak en az 15 dakika bekletilerek bulgurun kabarmasi saglanir,diger taraftan bir tavanin icine 1 cay bardagina yakin sivi yag konur ve incecik dogradigimiz kuru sogan üzerine ilave edilir.Soganlar pembelesince üzerine salcalar konur ve 5 dakika daha pisirilir ve ocaktan alinarak kabaran bulgurun üzerine ilave edilir önce kasikla karistirilir sonrada biraz soguyunca elimizle bulgur toplanana dek yogrulur bu asamada baharatlarda ilave edilir ve yogrulur,toplanan harca incecik dogranan yesil sogan ve maydonozda ilave edilerek bir muddet daha yogrulduktan sonra servis tabagina resimde görüldügü gibi yapilarak yerlestirilir.

3 thoughts on “PATATESLI MERCIMEK KÖFTESI

  1. Yukarıdakiler de çok güzel ama benim en çok köfteyi canım istedi :)) Ellerine sağlık.Pirensesime de afiyet olsun.Dur dayanamayacam ben de yapıyım bari….

  2. İyiki bu siteyi bulmuşum iki gün önce bu siteyi gördüm ve 2 gün boyunca ağzımın kenarlarından akan suları silerek hepsini okuyup yazmaya çalışıyorum nasıl harika birşeysiniz siz böyle hem üstteki tarifler hem bu köfteden sonraki tarifler olsun hepsi müthiş benim gibi acemi birini çok güzel şeyler yapmaya yönlendirdiğiniz ve bu güzel tarifleri bizlerle acık ve yürekten paylaştırdığınız için size dayanamayıp bu yazıyı yazmak istedim herşey için çok teşekkür ediyorum ellerinize kollarınıza sağlık olsun.Allaha emanet olun.

Bir Yanıt Bırakın

