MUZLU CIKOLATALI PASTA


Pasta yapmayi cok seviyorum, her seferinde baska bir sey yapayim yeni yeni tarifler deneyim beni cok mutlu ediyor gerci bu hevesimi sadece misafir gelecegi zaman yada ev halkinin dogum gunlerinde uygulayabiliyorum ama olsun nadirde olsa bana yetiyor sonrasinda birde sonuc sahaneyse deymeyin keyfime :))Bu pastada gectigimiz cuma gelen benim icin cok degerli misafirlerim icindi onlarda bizde begenerek yedik,zaten muz ve cikiolatanin uyumuda tartisilmaz heralde onun icin denemek isteyenlere tavsiye ederim.Asagida yine yapim asamalarini sizler icin tek tek resimledim, denemek isteyenler icin cok acik görünüyor yinede anlasilmayan bir yer olursa sorabilirsiniz.Tarifimize gelince;

MALZEMELER:
Kakaolu kek tabani icin:
100 gr tereyagi
100 gr un
25 gr kakao
yarim paket kabartma tozu
100 gr tozseker
2 yumurta4 yemek kasigi maden suyu (yada icme suyu)

Kremsantisi icin:
20 gr agar agar(bitkisel jelatin)
3,4 muz
600 ml sivi krema
200 gr tuzsuz bir cesit krem peynir
1 paket vanilya
yarim limon suyu
Üzerini süslemek icin:kirik cikolata ve muz görünümlü cikolata

YAPILISI:Öncelikle kelepceli kalip yaglanir icine yagli kagit yerlestirilip bir kenara alinir firini 175 dereceye ayarlayip isinmaya burakilir,Keki icin öncelikle tereyagi eritilip sogutun daha sonra un,kakao ve kabartma tozunu karistirma kabina eleyin üzerine tereyagini yumurtayi ve 4 yemek kasigi suyu ekleyip mikserle homojen yani malzemeler birbirine iyice karisana dek cirpin ve yagli kagit serilmis kaliba döküp üzerini düzleyin ve isinmis firina verin burada 20 ila 25 dakika pisirin ve cikarip tamemen sogumasi icin bir kenara alin.
Bitkisel jelatin toz halinde olacaktir buna bir tavaya akin üzerine yarim cay bardagi su ekleyip kaynayana dek ocakta isitin daha sonra ocaktan alip ilinmasini bekleyin,sivi krema karistirma kabina alinir burada mikserin en hizli ayariyla katilasana dek karistirilir üzerine vanilya eklenir,iliyan jelatine krem peynir eklenir ve iyice karistirilir daha sonra bu karisim cirptigimiz kremaya eklenir bu asamada cok az seker ekleyebilirsiniz damak tadiniza göre, sonra krema buz dolabina alinir.Tamamen soguyan kek servis tabagina alinir ve etrafina pasta cemberi yerlestirilir, muzlar soyulur ve yarim limon suyu ile ovulur (kararmamalari icin) ortadan ikiye kesilir ve 2 numarali resimdeki gibi kekin üzerine yerlestirilir daha sonra kremada ilave edilerek üzeri düzlenir ve buz dolabinda en az 3 saat dinlendirilir daha sonra cikartilip kenar cemberi dikkatlice cikartilir ve cikolata parcalari ile süslenerek servis yapailir.Asagida dilim halini görebilirsiniz.

13 thoughts on “MUZLU CIKOLATALI PASTA

  1. Leylacim agar agarin icerigi bitkisel oldugu icin guvenle kullanabiliyorum diger jelatinler hayvansal yani domuzdanmi inektenmi yapildigini bilemiyoruz, kullanacagin jelatinin iceriginden ve helal oldugundan eminsen kullanabilirsin canim kolay gelsin, sevgiler

  2. Merhaba.Ellerinize saglik.Pasta güzel gözüküyor.Ager ager’in almanca karsiligi ney? Crem peynir’in yerine schmand veya quark kullanabilirmiyim? Simdiden tesekkürederim.Ayrica sitenizi begenle takip ediyorum. Selamlar 🙂

  3. Ayse’cim agar agar almanca ismi zaten metro marketlerde yada real gibi büyük marketlerde jelatin bölümünde bulabilirsin,schmand yada quark kullana bilirsin ancak seker ayarina dikkat etmen gerek krema eksi olabilir,sevgiler

  4. Sagol canim, ben marketlerde jelatinler supeli oluyor diye o raflara pek bakmiyordum.sayende Agar agarin helal oldugunu ögrendim.Tesekkür ederim. Selamlar swvgiler

  5. Merhaba,
    oncelikle elinize saglik bende yapmak istiyorum ama icine krem peynir yerine ayni olcude ricotta koymayi dusunuyorum sizcede uygunmudur?

    Selamlar.

  6. Sizi tebrik ediyorum, siteniz çok güzel. Tevafuken rastladım ve inanın çok mutlu oldum. Özellikle almanyadan olmanıza ve kullandığınız malzemeleri burada rahatlıkla bulabileceğimden dolayı mutlu oldum. tarifleriniz çok güzel, gerçekci..bundan sonra takipçinizim. Bu tarifte kullandığınız tuzsuz peynirin almanca adı ne?eğer bulamazsam mascarpone kullanılır mı? Vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkürler.. Allah’a emanet olun

  7. Ayla hanim güzel sözleriniz icin tesekkürler inanin cok mutlu oldum her zaman beklerim,tuzsuz peynir olarak ben quark kullandim,mascarpone bence yagli gelecektir onun yerine quark kullanmanizi öneririm.sagolun sizde Allaha emanet olun

Bir Cevap Yazın

