AVCI BÖREGI ( FIRINDA )


Avci böreginin asli kizartilarak oluyor ama ben daha hafif olsun diye firinda pisirdim bu sefer (ayni tarifi kizartarakta uygulayabilirsiniz)

MALZEMELER:
4 adet yufka(yada ücgen kesilmis hazir bir paket yufka)
300 gr orta yagli kiyma
1 cay bardagi sicak suyla islatilmis ince bulgur
1 cay bardagi dövülmüs ceviz
1 tane irice kurusogan
yarim demet maydonoz
tuz,karabiber,pul biber
bulmak icin:2 yumurta ve yeterince galeta unu

YAPILISI:öncelikle tavaya kuru sogan yemeklik dogranip alinir üzerine 2,3 yemek kasigi sivi yag konup kavrulmaya burakilir bir kac dakika sonra kiymada ilave edilip topak kalmayacak sekilde kavrulur en son tuz karabiber istege göre cok az pul biber ilave edilip ocaktan alinir daha sonra ceviz, önceden islatilmis bulgur ve dogranmis maydonoz ilave edilerek karistirlir ve iyice soguyana dek bir kenara alinir.Harc soguduktan sonra yufkamis kesilmis degilse masaya yayilir 4 e kesilerek üzerine fircayla su surulur harctan kalin kisma 1 veya 2 kasik konur daha sonra kenarlar ice kapatilir ve cok siki olmayacak sekilde rulo yapilir ,diger yufkalarda harc bitene dek yapilir ardindan önce cirpilmis yumurtaya ardindanda galeta ununa bulanarak ister sicak yagda kizartilir istenirse firinda 190 derecede kizarana dek pisirilir.Sicak servis edilir.

4 thoughts on “AVCI BÖREGI ( FIRINDA )

  1. Merhaba
    ya sizin siteniz bende galiba bagimlilik yapti .Her gun en azindan birkere de olsa giriyorum .Ellerinize saglik borek harika gozukuyor. Insan gormeden de birbirine baglaniyor dedikleri bu olsa gerek.Ben sizi gormesemde Allah icin cok sevdim.Saglicakla kalin selamlar .

  2. Ayse hanim cok cok tesekkürederim Allah razi olsun sizden,inanin cok mutlu oldum faydali olabiliyor isem ne mutlu bana insallah hepte böyle devam eder,sevgilerimi gönderiyorum

Bir Yanıt Bırakın

