FISTIK EZMELI CIKOLATALI BROWNIE


Evde bulunan bir kavanoz fistik ezmesini oyle kahvaltida falan yiyemeyince bende böyle degerlendireyim dedim,netten harika bir tarif buldum bir kac gün degerlendirmeden sonra yapayim dedim ise koyuldum malzemeler hazir hepsini cirptim tepsiye döküp firina verdim güzel kabardi pisti cikarincada dedim olmadimi aceba(ilk defa yaptigim icin emin degildim ne tadindan nede kivamindan) bir dilim kestim baktim olmamis gibiydi kuru görünüyordu halbuki brownie dedigin islak yumusak olur tüh dedim malzemem bosa gitti neyse gelgit kontrol ettim baktim hala ayni, dedim artik sabah ola hayrola,sonra soguyan firinimin icine koydum ve hayal kirikligi ile yattim.Ertesi gün sabah telasesi bitti ve ben mutfaga girdim dur dedim bakiyim su brownie ne durumda dokundum yumusacik olmus Allah Allah diyorum aceba tadi nasil kenarindan koparip agzima atmamla himmmm demisim o kadar guzel olmuski hem yumusacik hem islak hemde agiza ara ara gelen tum fistiklar lezzetine lezzet katiyor tamam dedim demekki beklemeliymis yani tavsiyem bir gece önceden yapilip mutlaka dinlendirmek hem tad olarak hemde kivam olarak oturacaktir.Ayni tarifi iki hatta 3 kez yaptim yiyen bir daha yedi sormayin ne iltifatlar aldim cok memnun kaldigim bir tarif denemeyen kalmasin bence:))Tarifi bir alman sitesinden bulup uyguladim sizler icin Türkce cevirisi iste söyle;

MALZEMELER:
Fistikli harci icin:
125 gr labne peyniri
150 gr yerfistigi ezmesi(bendekinde tüm fistiklarda vardi)
1 yumurta
50 gr tozseker
3 yemek kasigi süt

Browniesi icin:
175 gr tereyagi
100 gr sütlü krüvetür cikolata
200 gr seker
3 yumurta
1 paket vanilya
bir cimdik tuz
60 gr kakao
1 cay kasigi kabartma tozu
175 gr un

YAPILISI:Fistikli harci hazirlamakla ise basliyoruz öncelikle tüm malzeme bir kaba alinarak mikserle iyice karisana dek cirpiyoruz ve bir kenara aliyoruz,firini 175 derecede isitmaya basliyoruz ve yapacagimiz 24 e24 lük borcami yada tepsiyi hafif yaglayip üzerine yagli kagit seriyoruz yagli kagidin üzerinide cok az yaglayip bir kenara aliyoruz.Browniesi icin tereyagi ve kücültürmüs cikolata parcalarini bir kaseye koyup ister benmari usulu istersenizde mikro dalgada eritiyoruz ardindan karistirma kabina öncelikle seker ve yumurtayi alip cirpmaya basliyoruz 1,2 dakika sonra eritilis sogumus tereyagi cikolata karisimini ekleyip cirpiyoruz ardindan kalan un,kakao,vanilya,ve 1 cay kasigi kabartma tozunu ekleyip iyice karistiriyoruz ardindan pisirme kabimiza önce brownie harcini döküp yayiyoruz ardindan fistikli harci üzerine yayip bir kasik veya buna benzer bir seyle hafif alt üst ediyoruz (mermer kek gibi) ardindan önceden isitilmis firinda 40 dakika pisirip cikariyoruz ve bir gece dinlendiriyoru ertesi gün servise hazirdir,afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

