ICLI VE CEVIZLI KAYSERI KETESI



Kayseriye özgü acma keteyi herkes duymustur pastanelerde sadesi evlerde ise icli acmasi yapilir,yapimi oldukca zahmetli uzun zaman alsada gercekten deger.

MALZEMELER:
1 kilo ilik süt
1 su bardağı sıvıyağ
42 gram maya
1 yemek kaşığı şeker
1yemek kaşığı tuz
Yeterince un ( 1,5 kilo un kullandim ben)

Sürmek icin:
100 gram tereyagi
2 -3 kaşık tahin

Ic harci icin:
2 yemek kasigi tereyagi
Yarim cay bardagi sivi yag
2 su bardagi un
( istenirse 1 cay bardagida dövülmüs ceviz)
Tuz

Ayrica üzerine sürmek icin yumurta sarisi

YAPILIŞI:
Hamurunu hazirlamak icin ilik sut,maya ve seker yogurma kabina alinir ve burada iyice karistirilip 10 dakika beklenir köpüklenmeye baslayinca üzerine siviyag,un ve tuz eklenerek kulak memesi yumusakliginda ele yapismayan bir hamur yogrulur(hamuru iyice yogurmak sart ) üzeri kapatilip ilik bir ortamda 20 dakika mayalanmasi beklenir.

Hamur mayalanirken ic harci hazirlanir bunun icin tavaya tereyagi ve siviyag konularak eritilir uzerine un ve tuz eklenerek unun kokusu cikana dek kavrulur ve sogumaya burakilir.
Mayalanan hamur 6 esit bezeye ayrilir herbir beze un yardimi ile acilabildigi kadar acilir üzerine etilmis tereyagi ile tahini karistirilip gezdirilir ve elle her yerine gelecek sekilde sürülür ve zarf sekkinde karsilikli uclari birbirinin uzerine kapatilir ardindan buzdolabinda 10 dakika dinlendirilir.

Dinlenen beze masa uzerine alinir ve serce parmagi kalinliginda acilir ardindan 9 kare parca kesilir izerlerine 1 er yemek kasigi ic harctan konup yine zarf seklinde kapatilir ve ters cevrilip tepsiye aralikli dizilir uzerleri hafif yassilanir,kalan tum bezelerde ayni sekilde yapilir ve 15 dakika tepsi mayasi gelmesi beklenir ardindan üzerine yukurta sarisi sürülür ve catalla sekil verilip önceden isitilmis firinda 200 derecede üzeri kizarana dek pisirilir.

Buradada ketenin nasil katlara ayrildigini acikca görebilirsiniz.

14 thoughts on “ICLI VE CEVIZLI KAYSERI KETESI

  1. bugun gordum ve hemen denemeye koyuldum. Yalniz benimki nerdeyse iki kilo un aldi ve 12 beze cikti sonunda 4 bucuk tepsi cikti ikisini peynirli yaptim ve sonuc muhtesemdi sadece beni cok yordu onun disinda katmer gibi kat kat ve agizda eriyen bir tad oldu ellerinize ve yorumunuza saglik.

  2. Meryem hanim begenmenize cok sevindim iananin su an cok mutlu oldum yorumunuza,ne güzel bereketli olmus benimkide 3 bucuk tepsi cikmisti ve birazini buzluga kaldirmistim simdi icim rahat bi gelen olursa hazirda hamur isim var diye.Rabbim saglikla sihhatla huzurla yemek nasip eylesin hepimize…sevgilerimi gönderiyorum

  3. merhabalar sitenizi bu akşam keşfettim çok güzel tarifleriniz var sırayla hepsini denicem inşallah.ilk tarif kete tarifinizi yaptım gerçekten tek kelimeyle harika oldu allah razı olsun. Benim hamurumda iki kiloya yakın un aldı ve çok güzel oldu. allaha emanet….

  4. Öncelikle bu siteyi hazirlayan arkadasima tesekkur ediyorum biraz once bu kete tarifini yaptim ve harika oldu benimki 3 tepsi cikti .ve sonuc harika baska birsey diyemiyorum tesekkurler canim iyiki varsin ve ben iyiki bu siteyle tanismisim. Hersey gonlunce olsun .sa

  5. Merhaba. 18 yaşındayım bu tarifi demedim çok beğenildi. Tariflerini çok güzel çok değerli. Allah sizden razi olsun.

  6. Harika vede coooook severek yediyim kete malum kayseride kalmadiymiz icin alamuyuz oranin tadi gibi yok.. elinize saglik

Bir Cevap Yazın

