FISTIK EZMELI DAMLA CIKOLATALI BISKÜVI ( CHUNKY CHOCOLATE PEANUTBUTTER COOKIES )


fistik ezmeli cookie3
Bu kurabiye icin söyleyecek cok sey yok gercektende klasik ama kesinlikle vazgecilmez bir tarif bence,yapimi bir o kadar basit el degmeden sadece güclü bir mikserle yapacaksiniz ayrica ölcüsü tam olduktan sonra gerisini düsünmeyin pistikten sonra bir fincan kahveyle sadece tadini cikarin:))

MALZEMELER:cup ölcüsü ile
113 gr tereyagi
1 yumurta
yarim cup toz seker
yarim cup kahverengi seker
1 bucuk cup un
1 cay kasigi karbonat
1 cup fistik ezmesi
1 cup damla cikolata
yarim cup tum fistik
bir piske tuz
1 paket vanilya

fistik ezmeli cookie
YAPILISI:
Firin 175 derecede  isitilmaya baslanir ve tepsi hazirlanir. Öncelikle oda sicakliginda yumusak tereyagi toz seker ve kahverengi seker bir kaba  alinip 5 dakika kadar mikser yardimi ile birbirine iyice karisana dek cirpilir ardindan yumurta eklenir 3 dakika daha  cirpilir daha sonra un,karbonat ve tuz ayribir kapta karistirip eklenir ve yine mikserle karistitilir ardindan sirasi ile fistik ezmesi, damla cikolata ve iri fistik eklenip son kez karistirilir.
fistik ezmeli cookie2
El hafif islatilip ceviz büyüklügünde toplar yapilir ve bir catalla üzerlerine sekil verilir ardindan önceden isitilmis firinda 10 dakika pisirilir.pistiginde alti hahif kizarmis ve kurabiye cok yumusak olmali ,tepsi firindan alinip kurabiyeler tamamen soguyana dek oynatilmamali daha sonra soguyunca sertlesecektir bundan sonra her an yemeye hazirdir.
fistik ezmeli cookie5

10 thoughts on “FISTIK EZMELI DAMLA CIKOLATALI BISKÜVI ( CHUNKY CHOCOLATE PEANUTBUTTER COOKIES )

  1. Fistik ezmesone bayiliyorum,özellikle eve almiyorum cünkü hemen kasiklamam lazim dayanamiyorum, ama bu tarif icin almam lazim..
    Yalniz bir sorum var kurabiyeyi yerken fistik ezmesinin tadi iyice hissediliyormu, bu benim icin önemli 😀 😀

  2. Sedacim tadini gercektende cok yogun aliyorsun fistigin birde benim damla cikolatam azdi ama ne kadar cok olursa o kadar guzel olur denemelisin kesinlikle sevgiler

  3. Maşallah çok lezzetli görünüyorlar ama benim çocuklar fıstık ezmesinin tadını farkederlerse yemezler. Onun yerine ne kulllanabilirim ya da kullanmak zorundamıyım? Bir de cup ölçüsü ne oluyor? Kahve fincanı diye tahmin ediyorum ama tam boyutu nasıl oluyor? Cevsplandırırsanız sevinirim… Cumanız mübarek olsun, Allah’a emanet olun

  4. Ayla hanim tesekkürler güzel yorumunuz icin,hemen sorularinizi cevaplayim,fistik ezmesi yerine findik ezmesi kullanabilirsiniz ayrica benim cup ölcüm 200 ml lik su bardagina yada fincana esit.sizinde Cumaniz mübarek olsun insallah.Allaha emanet olun sevgiler.

  5. minik kuzumun alerjisini oldugunu dusundugumuzicin yillarca almadik. artik tekrar yemeye basladik, ozlemisiz. kurabiyesini de yemedim ne zamandir, iyi hatilratma oldu tesekkurler:)

  6. merhabalar ben de bu kurabiyelerden denedim ama biraz yumuşak oldu benimkiler, içi yumuşak dışı kıtır kıtır olur diye düşünmüştüm. acaba unu mu az geldi, ya da özelliği böyle mi 🙂

Bir Yanıt Bırakın

