BAL PARMAK TATLISI


balparmak tatlisi

Uzun bir aradan sonra merhabalar,ramazan ardindan tatil derken  okullarin acilmasiyla normal rutinimize girdik cok sükür bu süre zarfinda blogumla fazla ilgilenemedim bir cok tarif denememe ragmen bilgisayar basina oturmak bana hep yorucu geldi nedense ve ihmal ettim fakat instegram cep telefonunda oldugundan hemde pratik oldugundan oraya cok yöneldim gibi 🙂 Ama blogumun yeri elbette apayri elbette 7,8 senedir devam ettigim bir sürü emek verdigim bir arsiv ,isin özeti bundan sonra insaAllah tariflerimi daha sIk güncellemeyi umuyorum.Balparmak tatlisina gelecek olursak instegramda yayinlayali baya zaman oldu hatta sevgili Cahide ablam bile denedi ve blogunda yayinladi benden önce görmek icin buraya tiklamaniz yeterli:)

lezzetine biz bayildik yapilisi cok pratik bir tatli bayramda yaklasiyorken bence bu tarifi bir kenara not etmelisin yapacaklara simdiden kolayliklar diliyorum.

MALZEMELER:
2 adet yumurta(oda sicakliginda)
125 gram tereyağı(oda sicakliginda yumusamis)
1 kahve fincanı sıvı yağ(türk lahvesi fincani)
4 yemek kaşığı pudra şekeri
Bir çimdik tuz
1 çay kaşığı karbonat (yada yarim paket kabartma tozu)
2,5-3 su bardağı un

ŞERBET İÇİN:
2 bucuk su bardağı şeker
3 su bardagi su
Yarim limon

YAPILIŞI:Yağları,şekeri,ve yumurtayı mikserle bembeyaz olana dek çırpın.Tuz ve karbonatı ekleyip karıştırın.Unu yavaş yavas ilave edip kulak memesi kıvamında bir hamur yogurun, parmak şekli verip irmiğe bulayıp tepsiye dizin.180 derecelik fırında altı üstü nar gibi kızarana dek pişirin.Bu arada şerbetiniz kaynamış ve ılımış olmalı..Tatlının ilk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerlerine ılımış şerbeti dökün zaten hemen cekiyor serbetini o arada birde sicakken tadina bakmayi unutmayin :)ben bir kactanesinin icine ceviz dolgulu yaptim oda ayri güzel oldu tavsiye ederim.

3 thoughts on “BAL PARMAK TATLISI

  1. Tek kelimeyle enfes bir tatlıydı. Kalanı saklama kabında dondurucuya atmıştım. Bir hafta sonra yeniden çıkardım. Tadında hiç değişiklik yoktu. Bu güzel tarif için teşekkür ederim canım 🙂

Bir Cevap Yazın

