MANTAR DOLMASI


mantar dolmasi2
Markette iri iri mantarlari görünce bundan cok güzel dolma olur dedim ve aldim eve gelince yabanci bir sitede buldugum bu tarifi denedim biz cok begendik özellikle ic malzemelesi cok lezzetli oldu denemenizi tavsiye ederim,kolay gelsin…

Mantar Dolmasi
Malzemeler:
En irisinden kültür mantari (ben aile sayisina göre yaptim 5 tane ve bendeki mantar avuc ici büyüklügündeydi)
Beyaz peynir,kasar peyniri yada mozerella
2 dilim ekmek içi(esmer ekmek vardi bende onu kullandim)
2 diş sarımsak
1 tane kirmizi biber
Zeytinyağı
Karabiber,cok az tuz(isterseniz diger baharatlar)

Yapilisi:Mantarlar suya degdirmeden nemli bir bezle temizlenir,sap kisimlari cikarilip rondoya konur,ardindan peynir,kücültülmüs ekmek parcalari,sarimsak,zeytinyagi eklenip rondodan gecirilir üzerine karabiber cok az tuz( peynirlerin tuzunu hesaba katarak ekleyin) ve kücük küpler halinde dogranmis biberide ekleyip karistirin ardindan mantarlarin iclerine tepeleme olacak sekilde birazda bastirarak doldurun borcama cok az yaglayip mantarlari dizin ve önceden isitilmis firinda 200 derecede 15-20 dakika kadar ekmeklerin üzeri kizarana dek pisirin sicak servis yapin.

mantar dolmasi3

mantar dolmasi

Bir Cevap Yazın

