Eksi Mayali Ekmek 


   
Ben eksi mayami artik buzlukta bekletiyorum hem sürekli besleme sorunu olmuyor hemde bozulma korkusu ihtiyacim oldugunda cikarmam yeterli.Bu tarif icin buzluktan cikardigim maya oda isisina gelince önce bir su bardagi cavdar unu ve 1 su bardagi ilik su ile besledim ve kalorifere yakin bir yere koyup 20 saat dinlendirdim (yani bir gece) ardindan bu mayadan bir cay bardagi kadar ayirip (bir sonraki ekmekte kullanmak icin) buzdolabina kaldirdim kalan maya ile asagidaki tatifi hazirladim.

Eksi Mayali Ev yapimi Ekmek
MALZEMELER:

1 su bardagi kadar eksi maya

2 su bardagi kadar sicaga yakin su(su gerekirse dahada eklenmelidir)

1 gr toz maya veya findik kadar yas maya

500 tam bugday unu

250 gr beyaz un

250 gr cavdar unu

2 tatli kasigi tuz

YAPILISI:Bir gece önceden hazirlanan maya yogurma kabina alinir üzerine tuzu eklenir diger bir tarafta 1 su bardagi kadar suya bir gr toz maya eklenip eritilir unlar yogurma kabina alinir ve azar azar su eklenerek ele yapismayan bir hamur yogrulur.yogurma kabinin agzi kapatilarak ilik bir artamda 3,4 saat dinlendirilir.Derin yuvarlak bir legene Ben süzgecimi kullandim) temiz bir mutfak bezi yerlestirilir üzerine bolca un serpilip hazirlanir ,ikinci asamada mayalanan hamur tekrar tezgaha alinir bir kac kez kenarlarindan tutulup ortasina katlanir en son kaltlama yeri alta gelecek sekilde hazirladigimiz legene yerlestirilir üzeri kapatilip en az bir saat tekrar dinlenmeye burakilir.mayalanma tamamlaninca firin 250 dercede isitilmaya baslanir icine pisirecegimiz tencere kapagi kapatilip icine yerlestirilir ve 15 dakika isinmasi beklenir daha sonra dikkatlice firindan alinan tencereye mayalanan hamur bezden tutularak tencerenin icine ters cevrilir burada jilet veya hamur icin özel kesme aparati ile cizikler atilir ve sogutmadan sicak kapagi kapatilip tekrar firina verilir yanina sicaga dayanikli bir kaseye su konup yanina burakilir ve firin kapatilip derecesi 210 a indirilir ilk 30 dakika kapagi ile daha sonrada 20 dakika kapaksiz firinda pisirilir.bu süre zarfinda ekmegimiz güzel kabarmis ve kizarmis olacaktir.Afiyet olsun.
   

Bir Yanıt Bırakın

