EKSI MAYALI TAM BUGDAY UNLU EKMEK


eksi mayali ekmek
Evde ekmek yapmaya hala devam ediyorum her gün olmasada ara ara yapiyorum.Bu ekmekte görüntüsü satilan hazir ekmekler gibi icinin dokusu göz göz yumusacik güzel kabardi ve tadida ayni sekilde cok güzeldi hem yemeklerle hem tereyagiyla yedi ev halki iki gün cok rahat yetti hic ekmek alinmadi eve…tarif denemek isteyenlerin mutlaka mutfak terazisi olmasi lazim zira tüm malzemeler grla ölcülü.
eksi mayali ekmek4

MALZEMELER:
Ön mayasi icin:
100 gr önceden yapilmis eksi maya
160 gr cavdar unu (Roggenmehl 1150)
160 gr temiz su
Tüm malzemeler iyice karistirilip 12 ila 16 saat oda sicakliginda mayalanmaya burakilir.(ben aksamdan hazirladim ertesi gün öglen ekmegimi pisirdim)

Ekmek hamuru icin:
640 gr özel ekmek unu (550)
Ön mayanin hepsi
344 gr su (24 derece)
4 gr yas maya
16 gr tuz

YAPILISI:ÖN maya nin üzerine kalan hamur malzemeleride eklenip yogrulur ve bir saat mayalanmaya burakilir,mayalanma 30 dakika olunca hamur tekrar alt üst edilir ve mayalanmaya tekrar burakilir.mayalanma süresi dolunca hafif üzeri unlanip ekmege form verilir ve bolca unlanmis tepsiye alinir buradada bir saat dinlendirildikten sonra üzerine bir fircayla su surulur istenirse keskin bir bicakla cizikler atilir ve önceden isitilmis 240 dereceli firinda verilir 10 dakika sonra firinin ayari 210 dereceye indirilir ve yaklasik 50-60 dakika ekmegimiz pisirilir cikinca tamemen soguduktan sonra kesilir ve servis edilir.

eksi mayali ekmek3

 

Tarifin orjinali icin buraya tiklayabilirsiniz.

EKSI MAYALI TAM BUGDAY UNLU EKMEK” üzerine bir yorum

  1. bu tarifinizi okudum fakat bazi seyleri anlayamadim..yardimci olursaniz sevinirim.oncelikle eksi mayayi nasil yapicaz ?mayalanma suresi dolunca demissiniz ne zaman doluo bu sure ve son olarak hamuru unlanmis tepsiye mi dokcez ?

Yorum bırakın